Descoperiri uimitoare ale cercetatorilor – Plantele aud

19 Iulie 2018
plantele

Natura este un miracol si aceasta nu inceteaza sa ne uimeasca. Forta naturii, a plantelor, copacilor si animalelor, care desi tacute, ne invata atat de multe lucruri, constituie ambientul in care traim, micile noastre bucurii, plasa in care cadem ori de cate ori ne simtim vestejiti, tristi sau goi. Darurile pe care natura ni le da sunt inestimabile: faptul ca nu platim pentru ele, ci doar gesturile noastre sunt plata pentru a primi iubire, devotiune, mirosuri ceresti si vederi ale celor mai frumoase si incarcate de har vietati ale planetei, ne este destul. Plantele care sunt ca niste martori fermecatori ai existentei noastre, desi firave, ne uimesc prin iubirea suava pe care ne-o dau si pe care la randul nostru le-o daruim, invatandu-ne sentimentul iubirii neconditionate.

Pare incredibil dar plantele chiar aud

Sigur ca s-au scris numeroase teorii despre modul in care plantele reactioneaza la muzica, dar putine sunt studiile cu adevarat concludente in acest sens. Intr-adevar plantele aud, adica percep vibratiile diverselor sunete si pot distinge intre sunetele scoase de insectele care le mananca sau alte sunete din natura care nu le ameninta.

Plantele striga dupa ajutor

N-au gura, dar au un alt sistem, foarte ingenios, prin care pot striga dupa ajutor. Cand plantele sunt amenintate de anumite bacterii sau fungi, ele transmit un semnal chimic catre radacini care secreta diversi acizi si apara astfel crengile si frunzele de la suprafata. In loc sa accepte pasiv atacul microbilor, ele isi construiesc un sistem de aparare la care nimeni nu se astepta. Desi am vazut de multe ori plante care se ofilesc in conditii de viata acceptabile, dar in incaperi care nu au destula lumina, sau in care sunt persoane depresive. Se spune ca energia negativa, usuca plantele.

Plantele au capacitatea innascuta de a face calcule matematice, arata un nou studiu, aceasta abilitate permitandu-le sa-si gestioneze rezervele alimentare in timpul noptii.

Oamenii de stiinta britanici declara ca au fost „uluiti” sa descopere un calcul atat de sofisticat in biologie. Modelele matematice arata ca plantele calculeaza cantitatea de amidon consumata peste noapte cu ajutorul impartirii, proces efectuat cu ajutorul substantelor chimice din frunze. Descoperirea a fost facuta de cercetatorii de la John Innes Centre, iar rezultatul a fost publicat in jurnalul stiintific e-Life.
Experimentele efectuate de oamenii de stiinta de la John Innes Centre din Norwich au aratat ca singura metoda prin care plantele isi pot ajusta consumul de amidon la un nivel atat de precis este prin efectuarea unui calcul matematic – impartirea.

„De fapt ele fac matematica intr-un mod simplu, chimic. Este incredibil, am fost uimiti ca oameni de stiinta sa descoperim acest lucru”, a comentat profesorul Alison Smith, coordonatorul acestui studiu, pentru BBC.

„Este matematica elementara, ce-i drept, dar este vorba despre plante care efectueaza calcule”, a subliniat profesorul.
Cercetatorii au folosit un model matematic pentru a studia modul in care o impartire poate fi efectuata in cadrul unei plante. Noaptea, mecanisme din interiorul frunzei masoara cantitatea de amidon stocat. Informatia despre timp vine de la un „ceas intern”, similar ceasului intern prezent la oameni.

biologie