News Flash:

Cat costa realizarea unui pasaj la Piata Victoriei si cand va fi demarat proiectul

23 Iulie 2014
1435 Vizualizari | 0 Comentarii
Reprezentantii Primariei Timisoara spun ca au noi proiecte pentru accesarea de fonduri europene pe urmatorul exercitiu financiar – sau macar au idei de proiecte -, dar unele investitii se vor realiza cu bani de la bugetul local, pentru ca cei de la UE nu vor veni mai devreme de 2016, estimeaza primarul Nicolae Robu. Chiar daca va fi nevoie de milioane de euro. De exemplu amenajarea pasajului din Piata Victoriei pentru circulatie auto. Robu a afirmat ca a discutat recent cu proiectantii, iar investitia va fi… usor de pus in practica.
Amenajarea pasajului din Piata Victoriei pentru circulatie rutiera, largirea pasajului CF Jiul si construirea unui noi pod peste Bega sunt investitii care vor fi asumate pe veniturile proprii ale primariei, anunta Robu. Lucrarile ar urma sa fie realizate din fonduri de la bugetul local, autoritatile motivand ca s-ar putea sa mai dureze mult pana sa poata fi accesati bani europeni pe noi proiecte.
„Fara indoiala vom putea sa facem multe lucruri din venituri proprii. Nu vom sta sa asteptam dupa bani europeni. Spre exemplu, eu imi doresc sa dam drumul proiectului de realizare a subpasajului auto din Piata Operei si de asemenea imi doresc sa dam drumul realizarii unui nou pod si de largire a pasajului Jiul, de asemenea pe venituri proprii. Podul vrem sa-l facem la Jiul, deci cand largim strada si subpasajul dorim sa realizam si un pod. De ce? Pentru ca banii europeni n-au cum sa vina efectiv mai devreme de 2016. Atunci, daca in 2016 ne vin banii, inseamna ca proiectele finantate pe noul exercitiu 2014-2020 vor ajunge sa fie finalizate, in cazul cel mai fericit, in 2017, daca sunt proiecte simple, daca nu, din 2018 incolo. Si nu cred ca putem astepta asa de mult pentru cateva dintre obiectivele majore ale orasului”, a declarat, marti, primarul Nicolae Robu, citat de Tion.ro.
In ceea ce priveste largirea pasajului Jiul, o lucrare asteptata de multi ani incoace, avand in vedere ambuteiajele care se inregistreaza in zona, edilul-sef estimeaza ca in toamna ar putea fi organizata licitatia pentru executie.
Daca vorbim despre pasajul din Piata Victoriei, trebuie spus ca in prezent se lucreaza la partea de proiectare. Proiectul vizeaza reorganizarea traficului pe Inelul I de circulatie si reproiectarea infrastructurii rutiere si de transport public in zona centrala a Timisoarei.
Robu crede ca cei care au temeri cu privire la punerea in practica a acestui proiect si faptul ca ar putea fi afectate cladirile din zona de lucrarile in subteran n-ar trebui sa aiba niciun motiv de ingrijorare.
„SF-ul, si pentru subpasajul Piata Victoriei este in faza avansata, am avut probabil antepenultima discutie cu proiectantul in urma cu doua saptamani. Va iesi un proiect foarte frumos, care nici nu va strica zona, va fi usor de facut, va folosi structura actuala, nu va trebui sa sapam din nou, asa cum s-a intamplat la Michelangelo. Acei specialisti (n.r. – care au spus ca daca se sapa in Piata Victoriei ar putea fi afectate cladirile) erau specialisti in istorie. Specialistii in constructii, in fundatii, spun cu totul altceva. Nici vorba ca va fi afectata structura de rezistenta, e plina lumea de astfel de lucrari. Studiul este in derulare, va fi predat cat de curand”, a conchis Robu. Cei care au vorbit despre riscul ca patrimoniul construit sa fie afectat au fost reprezentantii Ordinului Arhitectilor.
Consiliul local a adoptat, la inceputul anului trecut, o hotarare privind reintregirea Inelului 1 de circulatie prin amenajarea unui pasaj subteran auto in Piata Victoriei, prin fata Operei, dinspre strada Sf. Ioan pana dupa Liceul MIU, pe bulevardul I.C Bratianu, si organizarea circulatiei generale in sens unic de jur imprejurul centrului.
Primarul estima atunci ca totul ar urma sa coste 5-6 milioane de euro.

nicolae robu jiul ordinului arhitectilor
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1224 (s) | 43 queries | Mysql time :0.007443 (s)