News Flash:

Cand va fi finalizat primul lot al autostrazii Nadlac - Arad

9 Decembrie 2014
1522 Vizualizari | 0 Comentarii
Lucrarile la primul lot al autostrazii Nadlac-Arad, cel dintre localitatea de granita si Pecica, vor fi gata inainte de termen. Din pacate acest tronson nu va ajuta prea mult la deplasarea spre Ungaria, deoarece inca se lucreaza pe tronsonul cuprins intre Pecica si Arad.  In plus, pe partea maghiara nu a fost terminata autostrada de la Mako.
Chiar inainte de finalul anului Romania se va putea lauda ca are 22 de kilometri de autostrada in plus. Consortiul care se ocupa de lucrari va finaliza tronsonul la finalul lunii decembrie, chiar daca termenul de predare era 21 ianuarie. Numai bine, utilajele vor putea fi mutate pe cel de-al doilea lot, acolo unde lucreaza acelasi constructor.
Problema este ca cei 22 de kilometri nu vor ajuta prea mult la deplasarea spre vest. In primul rand nu este finalizat lotul 2 din acest traseu. Acolo situatia este mai complicata, trebuie remediate lucrarile lasate in urma de fostul constructor, care a pierdut lucrarea, probleme mai mari fiind la cinci kilometri, primii dupa Pecica.
Legatura intre lotul 1 si vama exista, in proiect este prevazut si un drum de legatura, este vorba de cativa kilometri de sosea. La celalalt capat trebuie realizata legatura cu nodul rutier de la Pecica, astfel, cei 22 de kilometri de autostrada vor putea devemi utilizabili in circulatie, scrie tion.ro.
Situatia este la fel si pe partea maghiara, acolo ultima portiune de autostrada spre granita, cea de la Mako, nu este finalizata. In momentul in care cele doua autostrazi vor fi conectate, probabil va fi instalat si un punct provizoriu de trecere a frontierei. Dar, aceasta va avea loc cel mai probabil anul viitor.
Lotul 1 din autostrada Nadlac – Arad are 22 de kilometri, plus drumul de legatura spre vama, costurile estimate initial fiind de 248 milioane de lei. Lotul 2 are 16 kilometri si ar fi trebuit sa coste 89 milioane de lei. Aceasta autostrada a avut cele mai mari probleme dintre toate construite pana acum.
Initial, lotul 1 a fost acordat unei asocieri conduse de Romstrade, dar contractul a fost reziliat pentru fraude. Lotul 2 a fost construit in cea mai mare parte de austriecii de la Alpine, dar compania a dat faliment si contractul reatribuit. Ulterior, ambele loturi au fost preluate spre finalizare, de consortiul Astaldi S.P.S - Max Boegl Romania SRL. Initial, se pare ca aceasta portiune de autostrada va fi deschisa numai traficului usor. Drumul de legatura cu granita este la o singura banda, iar din cauza autotrenurilor se creeaza frecvent cozi, blocand total acest drum.

nadlac-arad pecica nadlac arad
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1193 (s) | 32 queries | Mysql time :0.004747 (s)