Atentie la aceasta bacterie! Accelereaza evolutia cancerului de colon

29 Iulie 2018
cancer colon 1

Cancerul la colon este o boala care se declanseaza de la o dieta deficitara, dar si ca urmare a consumului excesiv de carne rosiesau alimentele procesate, mai ales daca rareori se întampla sa incluzi în regimul tau zilnic fibre.

Cu toate acestea, nenumarate studii au ajuns la concluzia ca exista un alt factor ce joaca un rol important în dezvoltarea cancerului de colon. Este vorba despre o bacterie care accelereaza dezvoltarea bolii în corp si care se gaseste la vaci.

Este vorba despre Streptococcus gallolyticus gallolyticus (SGG) care se localizeaza, de obicei, în tumorile de pe colon. Oamenii de stiinta au realizat studii pe soareci carora le-au fost administrate aceste bacterii, pentru a observa evolutia bolii. S-a constatat ca microbul administrat a facut ca volumul tumorii sa creasca de doua ori mai mult decat în mod normal.

Cercetatorii au mai descoperit si ca celulele cancerului de colon la oameni s-au înmultit mult mai rapid din cauza bacteriei SGG. 74% dintre cei care au fost diagnosticati cu acest tip de cancer prezentau tumori ce aveau în compozite microbul.

Totusi, ramane o urma de îndoiala în privinta "contributiei" pe care o are bacteria SGG asupra dezvoltarii cancerului de colon. Cercetarile viitoare implica administrarea de bacterii unor soareci sanatosi. Daca este confirmat faptul ca SGG este responsabila pentru cresterea riscului de cancer, va fi administrat un tratament cu antibiotice sau vaccin.

Cancerul de colon, o boala in care conteaza enorm ce mananci

Simptome
Este foarte important ca acest tip de cancer sa fie descoperit la timp, pentru administratrea unui tratament cat mai curand posibil. Printre cele mai frecvente simptome care apar dereglarea tranzitului intestinal, constipatia alternand cu diareea. De obicei, semnele care pot prevesti cancerul de colon sunt nespecifice si numeroase. Alte indicii ale cancerului de colon constau în senzatii de oboseala, slabiciune, dificultati de respiratie, dar si crampe sau balonare.

Pentru depistarea bolii, este esentiala colonoscopia, care este recunoscuta ca fiind cea mai buna metoda de raspandire. Acest proces permite identificarea oricarui semn care ar putea sugera prezenta cancerului, înca de la faza incipienta. Daca boala este depistata la timp, tratamentul va fi mult mai usor de administrat.

Atat femeile, cat si barbatii prezinta riscul de a dezvolta cancer la colon. De obicei, boala este diagnosticata dupa varsta de 50 de ani. Printre riscurile aparitiei acesteia se numara: mostenirea genetica, dieta si stilul de viata sau radiatiile.

Primele semne ca ai putea suferi de cancer de colon. Mergi imediat la medic!

Preventie
Pentru a putea fi prevenit cancerul de colon este foarte importanta adoptarea unui stil de viata sanatos, care sa se bazeze pe sport si alimentatie sanatoasa. Limitarea consumului de carne rosie si de alimente procesate în exces este solutia ideala pentru a preveni necrutatoarea afectiune.

Carnea rosie este perceputa de organism ca fiind o substanta straina la care sistemul imunitar raspunde. Reactia pe care acesta o are conduce la aparitia de inflamatii în organsim si la formarea de tumori.

boala dieta deficitara carne rosiesau procesate preventie