News Flash:

Ce trebuie sa mananci pentru a avea un ficat sanatos

7 August 2014
1156 Vizualizari | 0 Comentarii

Oboseala cronica, infectiile frecvente, constipatia, pungile de sub ochi sau problemele menstruale pot fi semne ca ficatul „nu se simte bine”. Este momentul unor masuri radicale în privinta alimentatiei.


Ficatul este o adevarata zina care ne ajuta sa scapam de substantele toxice din organism. El curata si detoxifica aproape doi litri de sange în fiecare minut. Tot el are rolul important de prevenire a bolilor si, atunci cand functioneaza normal, stocheaza vitamine si produce proteine.


Ce e bine sa mananci


Alimentele care contin fibre, de exemplu, legumele, în special cele verzi sau cruciferele, sunt preferatele ficatului. Spanacul, salata verde, varza, varza de Bruxelles, conopida, sfecla, ardeii grasi sunt si ele pe aceeasi lista. Cerealele integrale reprezinta o alta sursa importanta de fibre. Fructele au în plus antioxidanti, mai ales grepfrutul, lamaile, portocalele, fructele de padure etc.


„Grasimile bune”. Le iei din peste, ulei de masline, soia sau din in, nuci, seminte de dovleac. Poti lua si suplimente cu ulei de peste.


Proteinele. Ficatul are nevoie de ele pentru a functiona optim. Surse bune de proteine sunt fasolea uscata, nucile si pestele. Poti manca si portii mici de carne de vita, pui sau alte varietati, pe care este mai bine sa le fierbi.


Apa plata. Hidrateaza tesuturile si „spala” substantele toxice din corp.


Salatele. Ajuta la eliminarea toxinelor din corp, îmbunatatind secretia bilei. Au si efect diuretic. Pot fi folosite ca fel unic sau garnituri la mancaruri.


Ceaiul verde. Contribuie la regenerarea celulelor ficatului.


Pentru sanatatea ficatului (si nu numai) este bine sa consumi alimente cat mai putin procesate. Cu cat mancarea sufera mai multe transformari prin prelucrare termica si amestecuri, cu atat este mai mare riscul unor reactii chimice nocive pentru organismul uman.


Ce nu-i face bine?


Alimentele care contin faina alba, grasimi saturate si zaharuri rafinate (de exemplu: paste fainoase din faina alba, produse de patiserie, prajituri etc.).


Bauturile dulci carbogazoase. Contin si mult fosfor, care face sangele mai acid, adaugand o povara în plus. Multe dintre sucurile de fructe au un continut ridicat de fructoza care creste si el glicemia.


Grasimile hidrogenate (margarina), uleiul de floarea soarelui (ca si alte uleiuri vegetale în afara de cele mentionate la grasimi bune).


Alimentele cu aditivi alimntari, conservanti, coloranti. Regula ar fi sa citesti cu atentie compozitia produsului. Glutamatul de monosodiu (MSG = monosodium glutamate) este, în mod special, daunator ficatului, ca si îndulcitorii artificiali de tipul aspartamului, care ar trebui eliminati din alimentatie.


Fumatul. Renunta la acest obicei si ficatul îti va multumi.


Cafeaua cu lapte si zahar. Simpla este tolerata de ficat, dar nu mai mult de o cana pe zi.


Alcoolul. Totusi exista o doza zilnica acceptata: 150 ml de vin sau 330-350 ml bere. Dintre tarii, ficatul accepta fara probleme 20-30 ml de votca sau de whisky.


Mancarea tip fast food si chipsurile.


Nutrientii si aditivii alimentari, odata absorbiti din intestin, ajung la ficat, unde sunt depozitati, modificati, detoxifiati. Alcoolul si conservantii solicita si agreseaza celula hepatica. Modul de preparare al alimentelor – prin prajire sau afumare – produce substante nocive.


Excesul caloric în alimentatie determina încarcare grasa hepatica, ceea ce poate duce la ciroza. Pentru a asigura protectia ficatului recomand o dieta echilibrata, adecvata caloric, cu alimente proaspete sau, la nevoie, conservate prin congelare sau sterilizate termic, consumate crude sau preparate prin fierbere sau la cuptor, fara alcool.


oboseala cronica apa plata ceaiul verde grasimile hidrogenate
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1215 (s) | 35 queries | Mysql time :0.031568 (s)