News Flash:

Cat castiga un sofer de TIR in Romania

17 Aprilie 2018
245 Vizualizari | 0 Comentarii
sofer

Un sofer de TIR care se ocupa cu transportul de marfuri poate castiga un salariu mediu de 1.200 de lei pe luna, la care se adauga diurne. Diurna pentru curse interne este de 25 de lei pe zi, iar cea primita pentru cursele externe este de 35 de lei pe zi. Exista insa si cazuri in care angajatorii practica plata la kilometru a soferilor pentru a evita impozitarea.

Aceasta modalitate de renumeratie este folosita si in alte state ale Uniunii Europene, motiv pentru care soferii romani isi pot gasi usor de lucru in strainatate, potrivit informatiilor obtinute de gandul de la surse din piata.

Putine dintre companiile din domeniu ofera bonuri de masa soferilor. Acestea sunt primite, de cele mai multe ori, de angajatii care ocupa posturi pe partea tehnica sau logistica si de managerilor parcurilor auto.
Cele mai bine platite curse sunt cele unde logistica necesita un efort suplimentar, precum cele care ajung in diferite destinatii din Rusia, Turcia si Iran. Pentru cursele din Europa, marjele de profit sunt mult mai mic si pot ajunge la doar 100 de euro pe cursa.

Care este programul unui sofer de TIR
Programul de lucru al soferilor de TIR este foarte bine definit. Acestia au voie sa conduca intr-o zi 4 ore si jumatate, urmate de 45 de minute de pauza si apoi de alte 4 ore si jumatate de condus.

O singura data pe saptamana, pot merge o ora in plus.

De obicei, pe cursele interne, TIR-urile si camioanele incarcate cu marfa pleaca la drum cu un singur sofer. Pentru transporturile externe, in special cele de pasageri, vehiculele pleaca la drum cu doi sau chiar trei soferi, in cazul autocarelor.

Totodata, intr-un singur an, un sofer de TIR poate schimba chiar si cinci sau sase angajatori.

Ce transporturi de marfa pleaca din Romania
Cele mai multe transporturi din Romania pleaca in Vest spre tari precum Danemarca, Italia, Austria, Germania, Spania, Franta si Anglia, iar in Est spre Rusia si Turcia.
In Italia si in Spania se exporta cu TIR-uri feroase, neferoase, produse finite mecanice si textile, in timp ce in Rusia ajung cu TIR-urile romanesti materii prime din lemn si piese de mobilier.

In 2013, in Romania existau circa 128.000 de vehicule de transport marfa si pasageri de peste 3,5 tone si in jur de 40.000 de vehicule de mare tonaj, respectiv de peste 7,5 tone.


sofer tir diurne curse interne
Distribuie:  
Loading...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1091 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015146 (s)