News Flash:

Cand va fi gata Autostrada Vestului, Sibiu - Nadlac? Deocamdata au fost finalizati 184 km din cei 342

15 Februarie 2014
1441 Vizualizari | 0 Comentarii
Marius Popovici: „Un bilanţ mulţumitor, care ne dă speranţe că în circa doi ani întreaga autostradă Nădlac-Sibiu – total 342 kilometri – va fi predată circulaţiei”
Autostrada în partea de Vest a ţării a început să crească încă de prin 2010 (chiar 2009 – Timişoara - Arad), dar serios din 2011. Totuşi... mai e loc de mai bine. La început de an 2014 încă mai sunt tronsoane lipsă de autostradă, tronsoane nefinalizare care taie traseul autostrăzii, îl mărunnţesc şi îl fac inutilizabil. Dar s-a şi construit în aceşti ani...
In trei ani de zile s-a lucrat pe 9 loturi, cu firme diferite de constructori de autostradă din Romania, Italia, Austria, Spania, Portugalia, folosind personal din Romania, Ungaria, Germania, Austria, Bulgaria şi alte ţări. S-a reuşit finalizarea unui total de 184 de kilometri: în 2011 – 32,3 kilometri - Timişoara-Arad, în 2012 – 36,6 kilometri, respectiv centura Arad – 12 kilometri, lot 1 Timişoara-Lugoj – 9,5 kilometri şi lot 1 Deva-Orăştie – 14,8 kilometri. A urmat 2013, pentru multe şantiere al doilea an de execuţie, în care s-a reuşit finalizarea a 115,1 kilometri, după cum urmeză: Simeria-Orăştie – 17,7 kilometri, lot 1 Lugoj-Deva (Şanoviţa-Traian Vuia) – 27,4 kilometri plus 10 kilometri pe viitorul A6 – Balinţ- Centura Lugoj, dar şi 3 loturi pe Orăştie-Sibiu, lot 1 - 24,1 kilometri, lot 2 – 19,8 kilometri şi lot 4 – 16,1 kilometri.
Autostrăzile scot traficul greu din oraşe
„Din păcate, nenumăratele contestaţii au condus la neatribuirea sau rezilierea unor contracte pe diferite loturi a autostrăzii Nădlac-Sibiu, autostrada fiind în momentul de faţă ca un puzzle, cu multe întreruperi. Dacă ar fi început execuţia ca şi celelalte tronsoane, în 2011-2012, am fi avut, la sfarşit de an 2013, autostrada Nădlac-Sibiu complet terminată”, spune Mariua Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere. Auostrăzile în funcţiune au marele avantaj că ocolesc 8 oraşe principale din vest şi centrul ţării, scoţand circulaţia uneori chiar din centrul oraşelor (Deva, Simeria, Orăştie), dar şi din alte zone dens populate, oraşele „fericite” fiind Arad, Timişoara Lugoj, Deva, Simeria, Orăştie, Sebeş şi Sibiu.
Calitate - bună
„Calitatea autostrăzilor este bună, traseele moderne, respectand standardele actuale şi de viitor pentru construcţia de autostrăzi, lăţimea este generoasă, în sensul că există peste tot două benzi, plus una de staţionare, plus uneori una pană la două benzi de accelerare sau decelerare. De asemenea., am remarcat, anul trecut, eforturile celor mai mulţi constructori de a renatura zonele adiacente autostrăzilor prin nivelare, împrăştiere pămant vegetal, înierbări şi plantaţii, astfel că autostrada prezintă un aspect plăcut şi se încadrează bine în natură. De remarcat, în mod special, flerul european al autostrăzii, cu nocturne, care impresionează pe cei nou-veniţi, în special pe centura Arad, 10 kilometri, dar şi iluminatul parcărilor şi al spaţiilor de servicii, cat şi multe noduri rutiere. Pe autostradă au fost prevăzute overpass-uri, subtraversarea autostrăzii pentru a facilita transportul local sau regional, iar în ceea ce priveşte tranzitul animalelor sălbatice, acesta poate avea loc în momentul de faţă peste aceste overpass-uri, agenţia de mediu solicitand pentru viitorul lot Lugoj-Deva pentru urşi şi alte animale sălbatice traversări ale autostrăzii, care în ţările pe care le tranzităm cel mai des – Ungaria, Austria şi Germania, sunt overpass-uri cu o lăţime mai mare, cu suprastructură de pămant înierbată şi plantaţie de arbuşti, cat şi împrejmuire, astfel că animalele sălbatice au facilitatea de traversa aceste obstacole în migraţia lor”, spune Popovici.
Totalul pentru 2014-2015 - 158,5 kilometri
Pe cei 184 de kilometri de auotstradă în funcţiune sunt 16 noduri rutiere, extrem de diferite ca soluţie tehnică (cu unul sua două sensuri giratorii, bucle de acces cu overpass, intersecţie în T la nivel la intersecţia cu drumuri naţionale sau judeţene). „Cele mai multe lucrări de artă, poduri, pasaje, viaducte, care sunt şi cele mai spectaculoase, au fundaţii pe mii de piloni foraţi, cu adancimi de la 10 pană la 30 de metri, în funcţie de terenul de fundare, podurile propriu-zise avand cele mai diferite soluţii, cu culei şi grinzi din beton armat, monolit sau prefabricat, grinzile principale din beton sau oţel, cu deschideri de la 6-7 metri pană la multiplu de 60 de metri – 720 la Uroi – peste care în toate situaţiile au urmat suprabetonare, hidrozizolaţie şi sistemul rutier din asfalt”, spune Popovici. Spaţiile de servicii-parcări sunt în general date în funcţiune, dar mai există unele fără instalaţii sanitare, iar apariţia staţiilor de benzină va urma după concesionarea spaţiilor care sutn prevăzute în toate situaţiile. Nu peste tot avem semnal pentru relefonie mobilă, dar operatorii aferenţi lucrează la acest deziderat. „In concluzie, un bilanţ mulţumitor, care ne dă speranţe că în circa doi ani întreaga autostradă Nădlac-Sibiu – total 342 kilometri – va fi predată circulaţiei”, spune Popovici. In 2014 se prevede finalizarea lotului 3 Orăştie-Sibiu – 22, 1 kilometri, Arad-Nădlac – lot 1 şi 2, - 38, 9 kiloemtri, însemnand pe 2014 un total de 61 de kilometri, iar anul viitor – 2015 – finalizarea loturilor 2, 3 şi 4 de pe Lugoj-Deva – 71, 9 kilometri, cat şi Timişoara-Lugoj, lot 2 – 25,6 kilometri – un total de 97,5 kilometri. Totalul pentru 2014-2015 - 158,5 kilometri. Ziuadevest.ro
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1271 (s) | 32 queries | Mysql time :0.007846 (s)