News Flash:

Basescu critica atitudinea lui Iohannis: "Nu e constitutional!"

5 Noiembrie 2015
1465 Vizualizari | 0 Comentarii
basescu a plecat
Fostul presedinte Traian Basescu a declarat, joi, ca intentia presedintelui Klaus Iohannis de a invita reprezentantii strazii la consultarile privind noul premier este nu numai un demers neconstitutional, ci si o fuga de asumare si o tergiversare paguboasa. "Implicarea societatii civile si a reprezentantilor strazii in consultarile privind noul premier este nu numai neconstitutionala, dar este si o fuga de asumare, o tergiversare paguboasa si un precedent greu de calificat", a declarat fostul presedinte Traian Basescu. Traian Basescu a subliniat ca in urma unui astfel de demers nu se va sti daca noul premier este solutia data de "presedinte, de partide, de strada sau de societatea civila.  Potrivit fostului sef de stat  la formarea noului guvern este nevoie de rigoare nemteasca in aplicareaprevederilor constitutionale privind formarea cabinetului.

"La formarea guvernului trebuie rigoare nemteasca si aplicat corect art.103 alin.1 din Constitutia Romaniei", a mai afirmat Basescu. Traian Basescu afirma ca oamenii au nevoie de o solutie "buna si asumata de cel care constitutional are decizia in mana", presedintele Romaniei, nu de inca "o seara cu zeci de mii de oameni pe strazi in cautarea certitudinii". Potrivit fostului sef de stat consultarile cu partidele politice parlamentare ar fi trebuit sa aiba loc in cursul noptii trecute, iar numele premierului desemnat ar fi trebuit sa fie anuntat in joi seara. Traian Basescu atrage atentia ca Romania are la Rasarit un "vecin mare si agresiv care isi freaca mainile la perspectiva destabilizarii tarii dupa ce a reusit el insusi acest lucru cu vecinii nostri de la Nord (Ucraina) si de la Est (R.Moldova)", iar  prelungirea actualei crize politice este extrem de riscanta pentru securitatea nationala si pentru evolutiile economice ale tarii. Cat priveste organizarea alegerilor anticipate, Traian Basescu afirma ca un astfel de "apel demagogic al PNL nu poate avea ca efect decit adancirea si prelungirea crizei politice", apreciind ca  acest subiect poate fi discutat dupa instalarea unui nou guvern. Traian Basescu a mai spus ca este vital ca Romania sa aiba imediat guvern in deplina capacitate de exercitiu. Potrivit fostului sef de stat "lucrurile trebuie facute pas cu pas, dar uneori pasii trebuie facuti foarte repede", adaugand casocietatea este extrem de tensionata si are si de ce avand in vedere coruptia generalizata, moartea politistului Bogdan Gigina, incendiul din clubul Colectiv, punerea sub semnul intrebarii a Bisericii Ortodoxe Romane, marirea salariilor doar pentru demnitari si anumite categorii de bugetari, precum si zecile de mii de oameni care ies in strada la Bucuresti si in tara.

traian basescu klaus iohannis neconstitutional cabinetului ucraina
Distribuie:

Din aceeasi categorie