News Flash:

Autoritatile au amanat RECEPTIA lotului 3 al Autostrazii Sebes-Turda. CNAIR: Ei au propus un proiect si nu l-au respectat

10 Ianuarie 2018
943 Vizualizari | 0 Comentarii
autostrada nadlac arad

CNAIR a amanat receptia lotului 3 al Autostrazii Sebes-Turda, care are 12,5 kilometri si se intinde de la Aiud la Decea, o noua inspectie urmand sa fie facuta peste 90 de zile, timp in care constructorul trebuie sa remedieze problemele legate de aderenta, planeitate si grosime a asfaltului.
Purtatorul de cuvant al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Serbanescu, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, ca receptia lotului Autostrazii Sebes-Turda, care a fost inspectat marti, s-a amanat.

”S-a amanat receptia, au la dispozitie 90 de zile, dar in aceasta perioada se va tine cont si de starea vremii. Ca atare, in cazul in care vremea nu permite, se da o extensie de timp, care sa acopere perioada in care, sa zicem, lucrarile ar fi afectate de conditiile meteo, iar dupa trecerea acestei perioade se va face o noua inspectie in vederea receptiei. Se tine cont de vreme, daca in timpul acesta de 90 de zile, sa zicem ca doua saptamani starea vremii este rea si nu se poate interveni, nu se poate intra in amplasament, si se da o extensie de timp”, a spus Alin Serbanescu.

Constructorul nu si-a respectat propriul proiect si are de remediat o serie de deficiente, a spus purtatorul de cuvant al CNAIR, intrebat de ce nu s-a facut receptia.
”(Sunt - n.r.) probleme legate de rugozitate, de aderenta, excesul de bitum, probleme legate de planeitate, adica existenta unor denivelari pe care le-am vazut toti acolo. Probleme legate de solutia aplicata pe pod, pe care nu au respectat-o. Practic, nu si-au respectat propriul proiect. Ei au propus un proiect pentru asfalt si nu l-au respectat. Vorbim de modul in care au asternut asfaltul, care trebuie sa aiba cele trei straturi, de baza, legatura si uzura. Cele trei straturi de asfalt trebuie sa aiba o anumita consistenta si o anumita grosime. Practic, nici consistenta, nici grosimea nu sunt cele din proiect. O solutie similara au aplicat pe Lugoj-Deva 1, unde au aparut deja fisuri la suprafata asfaltica. Nu in ultimul rand, faptul ca nu au pus acele becuri cu led”, a spus Serbanescu.

Potrivit acestuia, constructorul si-a manifestat dorinta de a semna raportul de inspectie.

”Noi am discutat cu el, nu pot sa-i caracterizez reactia, cert este ca si-a manifestat dorinta de a semna raportul de inspectie, ca atare, reactiile lui nu conteaza, ci conteaza ce prevede contractul si el trebuie sa-l respecte, sa-si indeplineasca obligatiile contractuale”, a mai spus Serbanescu, intrebat care a fost reactia constructorului.

Asociatia Pro Infrastructura arata, intr- postare pe Facebook, ca ”inca o amanare a deschiderii acestui lot de autostrada din motive discutabile este atat o crima la adresa soferilor care se deplaseaza pe drumul national paralel si pe care au loc accidente frecvente, cat si o bataie de joc fata de banul public, existand un risc ridicat de a plati daune financiare considerabile constructorului pentru aceasta tergiversare”.

Autostrada Sebes-Turda va avea o lungime totala de 70 de kilometri si va traversa partial judetele Alba si Cluj, fiind impartita in patru loturi.
 

Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2024 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1126 (s) | 32 queries | Mysql time :0.004802 (s)