News Flash:

ATENTIE! Ce boli pot ascunde poftele alimentare

21 Februarie 2016
1815 Vizualizari | 0 Comentarii
pofta

Pofta exagerata de anumite mancaruri este rezultatul unei gestionari gresite a consumului de alimente si apare atunci cand dieta noastra se axeaza pe alimente industriale rafinate, cu indice glicemic ridicat si valoare nutritional scazuta. Iata ce ascund poftele alimentare, potrivit dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, citat de eva.ro:

1. Pofta de dulce
In conditiile unei diete echilibrate si diversificate, pofta de dulce este normala, insa problemele incep atunci cand nu ne putem abtine de la dulciuri. Atunci cand poftim tot timpul la ceva dulce s-ar putea, in faza incipienta, sa suferim de o carenta de crom si magneziu. Cromul este necesar pentru producerea factorului de toleranta la glucoză (GTF), care este absolut necesar pentru functionarea normala a insulinei. Cand insulina nu mai poate transporta glucoza din sange in interiorul celulelor pentru a fi transformata in energie, celulele sunt permanent infometate, inducand dorinta de dulce.

2. Pofta de sarat
Cei care poftesc frecvent la alimente sarate s-ar putea sa sufere de hipertensiune arteriala, de deshidratare cronica si de aceea ar trebui sa nu mai amane vizita la un medic. Pofta de sarat poate indica si o lipsa de calciu si potasiu. Se recomanda, in aceste cazuri, cresterea consumului de fructe si legume, care sunt principalele surse de potasiu si de produse lactate probiotice (iaurt natural, sana, kefir), surse valoroase de calciu impreuna cu fasolea, alunele, nucile, sardinele, patrunjelul Frunze si branzeturile.

3. Pofta de carne
Scaderea rezervelor de proteine, in special a masei musculare, atunci cand suntem suprasolicitati fizic si psihic, in cazul in care nu consumam carne, oua, lactate, poate determina pofta de carne. De asemenea, consumul de mezeluri, carnati, paté-uri din comert, care au o valoare proteica scazuta, poate declansa si intretine pofta de carne.

Adoptati o dieta diversificata din care sa faca parte in special carnea de peste, de pui, ouale, carnea rosie ecologica, dar si urda, quinoa, amarantul.

4. Pofta de fructe
Pofta de fructe reprezinta, in general, expresia carenţelor de enzime alimentare, vitamine, minerale şi fitochimicale (non-nutrienţi). Fructele crude vor fi consumate numai intre mese, pe stomacul gol, fara sa le asociem cu nicio alta categorie de alimente: legume, leguminoase, carne, lapte, oua, grasimi, cereale. Fructele se preteaza cel mai bine pentru inlocuirea alimentelor junk-food care de obicei se rontaie intre mese: chips, snacks, pop-corn, dulciuri, sticks, etc.

5. Pofta de cafea
Pofta de cafea poate trada o lipsa de sulf si fier. Surse bune de sulf sunt carnea, pestele, ouale, lactatele, varza, broccoli, conopida, cerealele integrale, germenii proaspeti de grau, lintea, nautul, ceapa, usturoiul. Fierul se gaseste in special in organe de animale, carne, oua, ciuperci, patrunjel frunze, boia de ardei, cacao-ciocolata neagra.

Sfaturi pentru a preveni mancatul excesiv 

1. Adopta o dieta diversificata si echilibrata, formata din alimente naturale, integrale.

2. Asociaza corect alimentele si ingredientele din alimente, cu respectarea orarului de masa si a celor trei mese principale zilnice.

3. Ia micul dejun intotdeauna, stiind ca acesta este esential pentru prevenirea poftelor si a foamei exaggerate. In felul acesta previi obezitatea.

4. Consuma minimum cinci portii de legume si cateva fructe crude in fiecare zi, eliminand preparatele junk-food.

5. Consuma alimente naturale, integrale, cu incarcatura glicemica scazuta, pentru evitarea oscilatiilor mari ale glicemiei.

6. Practica activitati fizice precum mersul pe jos, folosirea scarilor, inot, gradinarit, zilnic, cel putin o jumatate de ora, pentru combaterea sedentarismului.


gheorghe mencinicopschi
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZT.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1179 (s) | 34 queries | Mysql time :0.016715 (s)